آزمون عملکردی پایه سوم ابندایی
آزمون عملکردی نـمودار در ریاضی 
آزمون عملکـردی مـعانی یک کـلمه 
آزمون عملکردی اثر گرما بر انواع مواد 
آزمون مدادکاغذی ریاضی سوم ابتدایی 
آزمون عملکردی نوشتن مسئله و حل آن 
منبع:آموزش ابتدایی برای معلمان
دانلود فایل های صوتی درسهای قران پایه پنجم

دانلود سوره ی نساء1 تا 2 و مائده 176
دانلود قرآن صوتی پایه ی پنجم الرحمن 17 تا 40
دانلود سوره ی اعراف 188 تا 195
دانلود قرآن صوتی پایه ی پنجم اسراء 28 تا 38
![]()
پیک هفته مخصوص شب یلدا
پیک آدینه وسوالات کمکی
برای تمرین
و کمک برای نوشتن یک صفحه فارسی و یک صفحه ریاضی
دانلود کنید از وب http://moallemonline91.blogfa.com
پیک آدینه دبستان شاهد امام رضا (ع)
پیک آخر هفته اومد
از وب دوم - درس ها - جناب واله
http://darsha.blogfa.com/
برای دانلود کلیک کنید
پیک شماره ی 10کلاس دوم
برگه ثبت مشاهدات دروس تفکر و پژوهش ششم
در درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی بر روی لینک دانلود زیر کلیک کنید.
منبع : وبلاگ فقط مدرسه
طراحی آموزشی
طراحی آموزشی چیست؟ چه مراحلی دارد؟

اجزا یک طراحی آموزشی مناسب :
1_ تعیین اهداف آموزشی ( هدف کلی _ هدف های رفتاری )
2_ تحلیل آموزشی ( تعیین فعالیتهای آموزش دهنده یا واکنش های فراگیر است )
3_ گزینش
4_ تعیین شیوه های انتقال مفاهیم آموزشی
5_ تعیین رسانه های آموزشی
6_ تعیین نظام ارزشیابی آموزشی
فایده طراحی آموزشی چیست ؟
_ هدفهای آموزشی به طور دقیق و واضح مشخص میشود
_ انتظارات مدرسین از دانش آموزان مشخص میشود .
_ فعالیتهایی که باید به طور منظم انجام شود مشخص میشود .
_ شیوه تدریس و رسانه آموزشی متناسب با هدف برنامه تعیین میشود
_محتوای آموزشی استاندارد میشود .
_ تکلیف فراگیر مشخص میشود و او میداند از او چه انتظاری میرود 0
_ روشهای ارزشیابی برنامه مشخص میشود .
_ سنجش میزان موفقیت و پیشرفت تحصیلی واقعی تر میشود .
آموزش زنجیره یا فرایندی است که هدف آن ایجاد تغییرات لازم دررفتار فراگیران است0
این فرایند 6 مرحله دارد :
1_ تعیین اهداف آموزشی
2_ .......................
برای مشاهده ی متن کامل به ادامه ی مطلبمراجعه کنید.
دانلود آزمون مطالعات اجتماعی کلاس ششم آذر ماه
آب اکسیژنه
آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید دارای خواص شیمیایی جالبی می باشد به دلیل آن که همان اندازه که عامل احیا کننده ی خوبیست، عامل اکسید کننده ی خوبی( اکسیدان) نیز می باشد. البته این شرایط هم در محلول های اسیدی و هم در محلول های قلیایی برقرار است.
عدد اکسایش اکسیژن در هیدروژن پراکسید، 1- می باشد، بنابراین آب اکسیژنه می تواند به O2 که دارای عدد اکسایشی صفر است اکسید شود و یا به H2O و یا -OH که هر دو عدد اکسایشی شان 2- می باشد، نیز کاهش یابد. در کل، هیدروژن پراکسید یک عامل اکسید کننده ی قوی می باشد.
نرم افزار محتواساز نگارا ( ویژه آموزش و پرورش )
پس از نصب نرم افزار با اجرای اولیه آن کلمه کاربری و رمز عبور در پنجره ای از کاربر پرسیده می شود که جهت ورود در جعبه نام کاربری وهمچنین کلمه عبورعدد 1 را وارد نمایید.
گروه توسعه محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی دانش آموزی
مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش
منبع:مدرسه هوشمند ایرانیان
دانلود سوالات تستی ریاضی علوم وهدیه آسمان پایه ششم

برای مشاهده ی آزمون تستی ریاضی
با ذکر صلواتی روی لینک زیر کلیک بفرمایید

نمونه سوالات تستی علوم پایه ششم ابتدایی
منبع: دبستان امام هادی(ع) پایه ششم
« ترکیب سازی » درزبان فارسی
یکی دیگر از ویژگی های زبان فارسی خاصیت« ترکیب سازی» آن می باشد. برخلاف زبان عربی که یک زبان اشتقاقی است، زبان فارسی در زمره ی زبان های ترکیبی است ،بدین معنی که ازترکیب کلمه های موجود در زبان اعم از( اسم ، فعل ،مصدر،حرف،صفت،وندها« یشوند،پسوند،میانوند»)می توان کلمه ها جدید دیگری به نام «کلمه مرکب» بامعانی متفاوت به دست آورد.کلمه مرکب آن است که بیش از یک جزﺀداشته باشدواجزای آن قابل تفکیک باشد.مانند: گلخانه = گل +خانه دانشگاه = دانش+گاه
پسوند چیست ؟
خانه (وضو خانه ) - درد ( دل درد ) - بازی - باز ( حقه باز )- زار ( سبزه زار )-
چه ( دریاچه ) - ستان ( گلستان ) - بان ( باغبان ) - ناک ( ترسناک ) - ین ( سنگین ) -
دان ( گلدان )- گار - ( آموزگار ) - کار (درستکار )- و ...
ادامه مطالعه شود
املای بعضی واژه ها
علائم سجاوندی
علائم سجاوندی یا نقطه گذاری
موارد کاربردعلائم
مقصود از نقطه گذاری سجاوندی،به کار بردن علانت هاونشانه هایی است که خواندن ودرنتیجه فهم درست مطالب راآسان وبه رفع پاره ای از ابهام ها کمک می کند.
این علامت ها درزبان فارسی سابقه ی چندانی ندارد ودراین یکی دو قرن اخیر به پیروی ازنوشته های مغرب زمین درزبان فارسی معمول شده است.در استفاده از این علائم ونشانه ها از افراط وتفریط باید پرهیز کردوبا توجه به ساختمان وجمله بندی زبان فارسی آنهارابه کار گرفت.
نشانه های معمول ومتداول در زبان فارسی از این قرار است:
|
1-نقطه ( . ) 2-ویرگول- کاما ( ، ) 3-نقطه ویرگول ( ؛ ) 4-دونقطه ( : ) 5-گیومه یا علامت نقل قول ( « » ) 6-علامت سؤال ( ؟ ) 7-علامت تعجب ( ! ) 8-پرانتز یادوهلال ( ) |
9-قلاب [ ] 10-خط فاصله ( - ) 11-خط ممتد (— ) 12-سه نقظه ( ... ) 13-ممیّز ( / ) 14-ایضاً ( ″ ) 15- ستاره ( ٭ )
|
1- نقطه ( . ): نقطه علامت وقف وسکوت بزرگ در خواندن رانشان می دهدونشانه ی تمام شدن جمله است
گذاشتن وگزاردن
گذاشتن وگزاردن
گذاشتن در معنای حقیقی کلمه به معنای « قرار دادن» به طور عینی ومشهود است.مثلاً: «لیوان را روی میز می گذارم.» یا«کتاب را در قفسه گذاشت.»
امّا گذاشتن در معنای مجازی « قرار داد کردن ،وضع کردن ،تأ سیس کردن» می باشد.مثلاً،کسی که قانون راوضع وبنا می کند «قانونگذار» است.وقانونگذاری به معنی «وضع قوانین» ونیزبدعتگذار کسی است که بدعت را وضع وتأسیس می کند . بنیانگذار ،کسی است که بنای کاری یا مؤسسه ای رامی گذارد .
گزاردن در معنای اوّل،به معنی «به جا آوردن» ،«ادا کردن»،«اجراکردن»،«انجام دادن» می باشد.مثلاً،«نمازگزاردن» یعنی ادا کردن نماز یا« کارگزار» به معنی انجام دهنده واجرا کننده ی کار
گزاردن در معنای دوم ،«برگرداندن از زبانی به زبان دیگر» که مرادف است با « ترجمه کردن» همچنین به معنی « تعبیر کردن» ،« شرح دادن»می باشد.مثلاً : « خوابگزار»تعبیر کننده ی خواب یا معبّر می باشد
بنابر این گذاشتن با«ذ» وگزاردن با«ز»است.خلط این دو فعل ،اخیراً از آنجا ناشی شده است که صیغه ی امری هر دوازلحاظ آوایی یکسان است.یعنی امر گذاشتن می شود«گذار» وامرگزاردن نیز می شود«گزار» ، ولی معنای آنها یکسان نیست.
به کلمات زیر با توجّه به معنای آن دقّت کنید:
|
قانونگذار، بدعتگذار، بنیانگذار، سرمایه گذار، فروگذار،پایه گذار، نماز گزار، سپاسگزار، شکر گزار، وامگزار، کار گزار، حج گزار، خراجگزار، خبر گزار، پاسخ گزار، خوابگزار، پیغام گزار، خدمتگزار، حق گزار.... |
تمایز معنایی میان این دو کاربرد چنان ظریف است که در همه حال امکان اشتباه هست.
برای مثال : به عقیده ی شادروان دکتر معین که در ذیل «کار گذار» و«کار گزار» متذکر شده است.میان این دو ترکیب تفاوت معنایی است : « کار گذار» کسی است که کارها را راه می اندازدودشواری هارااز پیش پا برمی داردوراه راهموار می کند.(کاربر) ؛اما« کارگزار» کسی است که کاری را اجرا می کندوبه اصطلاح امروزه « انجام » می دهد.
یا مثلاًدر مورد«حکم گذار» یعنی واضع حکم وحکمران، امّا« حکم گزار»به معنای اجرا کننده ی حکم»است .در مورد«سنّت گذار» اگرمنظوراز این ترکیب «آورنده ی سنّت ووضع کننده ی سنت » باشد باید با« ذ» نوشته شود ؛ولی اگر مراد«به جا آورنده ی سنّت »با شد مثل ( به جا آوردن نماز مستحبی نافله)بایدبا«ز» نوشته شود.
پيك آذر ماه
دانلود پاورپوینت در س 9 و 10 اجتماعی ششم
آزمون پیشزفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی ششم
آزمون پیشزفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی ششم
بااهداسلام خدمت همکاران گرامی ![]()
این آزمون دربین مدارس شاهدوچنددبستان دیگه شهرسبزوارونیزبرخی ازدبستان های تربت ونواحی ۴و۵و۷مشهدمقدس برگزارمیشه .
البته سعی شده سوالات بالاترازسطح کتاب نباشه چون هدف فقط مشخص نمودن میزان پیشرفت دانش پاموزان هرپایه هست

نحوه ارزشیابی پایه ششم ابتدایی
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعلام نحوه ارزشیابی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی92-91خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی
وزارت آموزش و پرورش، عبدالامیر عرفی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون آیین نامه
ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش، آن دسته از دانش آموزان پایه ششم
ابتدایی، که شیوه ارزشیابی آنان در پایه پنجم به صورت ارزشیابی توصیفی بوده
است، صرفاً در سال تحصیلی کنونی نیز مطابق این آئین نامه در امتحانات
هماهنگ نوبت های خرداد و شهریور به صورت توصیفی ارزشیابی خواهند شد.
عرفی اضافه کرد: آن دسته از
دانش آموزانی
که در پایه پنجم ابتدایی، امتحانات خود را بر اساس آیین نامه امتحانات، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش
به صورت کتبی گذرانده اند، امتحانات پایه ششم آنان نیز به صورت هماهنگ منطقه ای
برگزار خواهد شد.
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و
پرورش با اشاره به مواد درسی و نوع ارزشیابی دروس پایه ششم ابتدایی تصریح کرد: در
این پایه،
* قرآن
دارای20 نمره ارزشیابی مستمر و20 نمره آزمون پایانی شفاهی
* دینی و اخلاق
دارای20نمره ارزشیابی مستمر و کلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی،
*زبان و ادبیات فارسی
دارای20نمره ارزشیابی مستمر و کلاسی و20 نمره آزمون پایانی شفاهی- کتبی،
* مطالعات اجتماعی و آداب زندگی
دارای20 نمره ارزشیابی مستمر و20نمره آزمون پایانی کتبی،
* ریاضیات
دارای20 نمره ارزشیابی مستمر وکلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی
*علوم تجربی
نیز دارای20 نمره ارزشیابی مستمر وکلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی خواهد بود.
وی تاکید کرد: دروس هنر، سلامت وتربیت بدنی و تفکر و پژوهش به صورت مستمر وکلاسی ارزشیابی و شیوه ارزشیابی درس کار و فناوری متعاقباً اعلام خواهد شد
وی با اعلام این که فقط امسال برخی از دانش
آموزان بر اساس این دستورالعمل ارزشیابی توصیفی می شوند، بیان کرد:
برگزاری امتحانات متفرقه در دوره ابتدایی به استثنای پایه ششم در داخل کشور
مجاز نیست و حداقل سن برای ثبت نام دراین امتحانات برای داوطلبان ، 11 سال
تمام است.
عرفی خاطر نشان کرد: برای
اولین بار این مرکز با همکاری و مشارکت معلمان مجرب و متخصص قصد دارد، بانـک
نمونه سئوالات مطلوب و استاندارد این پایه را تهیه و به منظور بهره برداری
معلمان به سراسر کشور ارسال کند.
نمونه سوالات درس های هفتم و هشتم و نهم
وصیتی زیبا از اینشتین
روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزهای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار میگیرد و آدمهایی که سخت مشغول زندهها و مردهها هستند از کنارم میگذرند.
آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و ......
دانلود جزوه و نمونه سوال علوم ششم
دانلود جزوه و نمونه سوال علوم ششم
/درس ششم تا هشتم/
منبع : دفتر مشق
آزمون عملکردی ریاضی دوم (ساختن اشکال با مثلث)
دانستنی ها و نکته های درس 5 علوم ششم
تصاوير متحرك براي علوم دوم
پيدايش فصل ها در اثر چرخش زمين به دور خورشيد

پيدايش روز و شب در اثر چرخش زمين به دور خود









