محتوای آموزشی نواحی آب وهوایی ایران ( جغرافیا چهارم دبستان )

نواحی آب و هوایی ایران

منبع : ۲فرشته آسمانی

آزمون عملکردی پایه سوم ابندایی

 آزمون عملکردی ضرب 

 آزمون عملکردی مـحیط 

 آزمون عملکردی نیاز به غذا 

 آزمون عملکردی انـواع انرژی 

 آزمون عملکردی گرم و کیلوگرم 

 آزمون عملکردی کلـمات مترادف 

 آزمون عملکردی نـمودار در ریاضی 

 آزمون عملکردی گوناگونی گیاهان 

 آزمون عملکردی سـاخت دمـاسنج 

 آزمون عملکـردی مـعانی یک کـلمه 

 آزمون عملکردی عددنویسی ریاضی 

 آزمون عملکردی اثر گرما بر انواع مواد 

 آزمون مدادکاغذی ریاضی سوم ابتدایی 

 آزمون عملکردی نوشتن مسئله و حل آن 

 آزمون عملکردی گوشت خوار و گیاه خوار 

 آزمون عملکردی مهره داران و بی مهره گان 

منبع:آموزش ابتدایی برای معلمان


دانلود فایل های صوتی درسهای قران پایه پنجم

قرآن پنجم

دانلود سوره ی نساء1 تا 2 و مائده 176      

 دانلود قرآن صوتی پایه ی پنجم الرحمن 17 تا 40      

دانلود سوره ی اعراف 188 تا 195   

دانلود قرآن صوتی پایه ی پنجم اسراء 28 تا  38        

دانلود سوره ی اسراء 8 تا 17         

دانلود سوره ی ابراهیم 6 تا 10           

ادامه نوشته

پیک هفته مخصوص شب یلدا

اين پيك شامل مطالبي در مورد شب يلدا و هم چنين آغاز ماه صفر طراحي شده است .


پیک آدینه وسوالات کمکی

برای تمرین

و کمک برای نوشتن یک صفحه فارسی و یک صفحه ریاضی

دانلود کنید از وب http://moallemonline91.blogfa.com

پیک آدینه دبستان شاهد امام رضا (ع)

پیک آخر هفته اومد

از وب دوم  - درس ها - جناب واله              

      http://darsha.blogfa.com/

برای دانلود کلیک کنید پیک شماره ی 10کلاس دوم


برگه ثبت مشاهدات دروس تفکر و پژوهش ششم

برای دریافت برگه های ثبت مشاهدات ( 18 فعالیت منتخب )


در درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی بر روی لینک دانلود زیر کلیک کنید
.









توضیح : 18 فعالیت موجود در درس تفکر و پژوهش به صورت برگه ثبت مشاهدات بصورت پی دی اف موجود باشد.


منبع : وبلاگ فقط مدرسه

طراحی آموزشی

طراحی آموزشی چیست؟  چه مراحلی دارد؟


 

اجزا یک طراحی آموزشی مناسب :

1_ تعیین اهداف آموزشی ( هدف کلی _ هدف های رفتاری )

2_ تحلیل آموزشی ( تعیین فعالیتهای آموزش دهنده یا واکنش های فراگیر است )

3_ گزینش

4_ تعیین شیوه های انتقال مفاهیم آموزشی

5_ تعیین رسانه های آموزشی

6_ تعیین نظام ارزشیابی آموزشی

 

فایده طراحی آموزشی چیست ؟

_ هدفهای آموزشی به طور دقیق و واضح مشخص میشود

_ انتظارات مدرسین از دانش آموزان مشخص میشود .

_ فعالیتهایی که باید به طور منظم انجام شود مشخص میشود .

_ شیوه تدریس و رسانه آموزشی متناسب با هدف برنامه تعیین میشود

_محتوای آموزشی استاندارد میشود .

_ تکلیف فراگیر مشخص میشود و او میداند از او چه انتظاری میرود 0

_ روشهای ارزشیابی برنامه مشخص میشود .

_ سنجش میزان موفقیت و پیشرفت تحصیلی واقعی تر میشود .

 

آموزش زنجیره یا فرایندی است که هدف آن ایجاد تغییرات لازم دررفتار فراگیران است0

این فرایند 6 مرحله دارد :

1_ تعیین اهداف آموزشی

2_ .......................


برای مشاهده ی متن کامل به ادامه ی مطلبمراجعه کنید.

دانلود آزمون مطالعات اجتماعی کلاس ششم آذر ماه

دانلود آزمون مطالعات اجتماعی کلاس ششم آذر ماه

باتشکر از همکار محترم آقای بخشی

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه

 

آب اکسیژنه

 

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید دارای خواص شیمیایی جالبی می باشد به دلیل آن که همان اندازه که عامل احیا کننده ی خوبیست، عامل اکسید کننده ی خوبی( اکسیدان) نیز می باشد. البته این شرایط هم در محلول های اسیدی و هم در محلول های قلیایی برقرار است.

عدد اکسایش اکسیژن در هیدروژن پراکسید، 1- می باشد، بنابراین آب اکسیژنه می تواند به O2 که دارای عدد اکسایشی صفر است اکسید شود و یا به H2O و یا -OH که هر دو عدد اکسایشی شان 2- می باشد، نیز کاهش یابد. در کل، هیدروژن پراکسید یک عامل اکسید کننده ی قوی می باشد.

ادامه نوشته

نرم افزار محتواساز نگارا ( ویژه آموزش و پرورش )

پس از نصب نرم افزار با اجرای اولیه آن کلمه کاربری و رمز عبور در پنجره ای از کاربر پرسیده می شود که جهت ورود در جعبه نام کاربری وهمچنین کلمه عبورعدد 1 را وارد نمایید.

گروه توسعه محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی دانش آموزی

مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش

دانلود ضميمه

منبع:مدرسه هوشمند ایرانیان

دانلود سوالات تستی ریاضی علوم وهدیه آسمان پایه ششم



برای مشاهده ی آزمون تستی ریاضی

با ذکر صلواتی روی لینک زیر کلیک بفرمایید





نمونه سوالات تستی علوم پایه ششم ابتدایی


منبع: دبستان امام هادی(ع) پایه ششم



« ترکیب سازی » درزبان فارسی

یکی دیگر از ویژگی های زبان فارسی خاصیت« ترکیب سازی» آن می باشد. برخلاف زبان عربی که یک زبان اشتقاقی است، زبان فارسی در زمره ی زبان های ترکیبی است ،بدین معنی که ازترکیب کلمه های موجود در زبان اعم از( اسم ، فعل ،مصدر،حرف،صفت،وندها« یشوند،پسوند،میانوند»)می توان کلمه ها جدید دیگری به نام «کلمه مرکب» بامعانی متفاوت به دست آورد.کلمه مرکب آن است که بیش از یک جزﺀداشته باشدواجزای آن قابل تفکیک باشد.مانند:   گلخانه = گل +خانه       دانشگاه = دانش+گاه

ادامه نوشته

پسوند چیست ؟

پسوند چیست ؟


خانه  (وضو خانه ) - درد  ( دل درد ) - بازی -  باز ( حقه باز )- زار ( سبزه زار )-

چه  ( دریاچه ) - ستان ( گلستان ) - بان  ( باغبان ) - ناک  ( ترسناک ) - ین  ( سنگین ) -

دان  ( گلدان )- گار  - ( آموزگار ) -  کار (درستکار )- و ...

ادامه مطالعه شود


ادامه نوشته

املای بعضی واژه ها

 
اى (حرف ندا) همیشه جدا از منادا نوشته مى‌شود:
          اى خدا، اى که
این، آن جدا از جزء و کلمهٔ پس از خود نوشته مى‌شود:
          استثنا: آنچه، آنکه، اینکه، اینجا، آنجا، وانگهى
همین، همان همواره جدا از کلمهٔ پس­از خود نوشته‌ مى‌شود:
      همین خانه، همین‌جا، همان کتاب، همان‌جا
هیچ همواره جدا از کلمهٔ پس از خود نوشته مى‌شود:
      هیچ‌یک، هیچ‌کدام، هیچ‌کس
چه جدا از کلمهٔ پس از خود نوشته مى‌شود، مگر در:
      چرا، چگونه، چقدر، چطور، چسان
چه همواره به کلمهٔ پیش از خود مى‌چسبد:
      آنچه، چنانچه، خوانچه، کتابچه، ماهیچه، کمانچه، قباله‌نا‌مچه
را در همه جا جدا از کلمهٔ پیش از خود نوشته مى‌شود، مگر در موارد زیر:
      چرا در معناى «براى چه؟» و در معناى «آرى»، در پاسخ به پرسش منفى.
که جدا از کلمهٔ پیش از خود نوشته مى‌شود:
      چنان‌که، آن‌که (= آن‌کسى‌که)
      استثناء: بلکه، آنکه، اینکه
ادامه نوشته

دانلود خط فارسی

جالب و قابل استفاده برای دوستان و همکاران

از سایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی

 براى بارگیری دستور خط فارسى

به‌صورت پی.دی.اف. به اينجا مراجعه كنيد.

علائم سجاوندی

علائم سجاوندی یا نقطه گذاری

موارد کاربردعلائم

مقصود از نقطه گذاری سجاوندی،به کار بردن علانت هاونشانه هایی است که خواندن ودرنتیجه فهم درست مطالب راآسان وبه رفع پاره ای از ابهام ها کمک می کند.

این علامت ها درزبان فارسی سابقه ی چندانی ندارد ودراین یکی دو قرن اخیر به پیروی ازنوشته های مغرب زمین درزبان فارسی معمول شده است.در استفاده از این علائم ونشانه ها از افراط وتفریط باید پرهیز کردوبا توجه به ساختمان وجمله بندی زبان فارسی آنهارابه کار گرفت.

نشانه های معمول ومتداول در زبان فارسی از این قرار است:

1-نقطه ( . )

2-ویرگول- کاما ( ، )

3-نقطه ویرگول ( ؛ )

4-دونقطه ( : )

5-گیومه یا علامت نقل قول ( « » )

6-علامت سؤال ( ؟ )

7-علامت تعجب ( ! )

8-پرانتز یادوهلال (  )

9-قلاب  [  ]

10-خط فاصله ( - )

11-خط ممتد (— )

12-سه نقظه ( ... )

13-ممیّز ( / )

14-ایضاً ( ″ )

15- ستاره ( ٭ )

 

1- نقطه ( . ): نقطه علامت وقف وسکوت بزرگ در خواندن رانشان می دهدونشانه ی تمام شدن جمله است

ادامه نوشته

گذاشتن وگزاردن

گذاشتن وگزاردن

گذاشتن در معنای حقیقی کلمه به معنای « قرار دادن» به طور عینی ومشهود است.مثلاً: «لیوان را روی میز می گذارمیا«کتاب را در قفسه گذاشت

امّا گذاشتن در معنای مجازی « قرار داد کردن ،وضع کردن ،تأ سیس کردن» می باشد.مثلاً،کسی که قانون راوضع وبنا می کند «قانونگذار» است.وقانونگذاری به معنی «وضع قوانین» ونیزبدعتگذار کسی است که بدعت را وضع وتأسیس می کند . بنیانگذار ،کسی است که بنای کاری یا مؤسسه ای رامی گذارد .

گزاردن در معنای اوّل،به معنی «به جا آوردن» ،«ادا کردن»،«اجراکردن»،«انجام دادن» می باشد.مثلاً،«نمازگزاردن» یعنی ادا کردن نماز یا« کارگزار» به معنی انجام دهنده واجرا کننده ی کار

گزاردن در معنای دوم ،«برگرداندن از زبانی به زبان دیگر» که مرادف است با « ترجمه کردن» همچنین به معنی « تعبیر کردن» ،« شرح دادن»می باشد.مثلاً : « خوابگزار»تعبیر کننده ی خواب یا معبّر می باشد

بنابر این گذاشتن با«ذ» وگزاردن با«ز»است.خلط این دو فعل ،اخیراً از آنجا ناشی شده است که صیغه ی امری هر دوازلحاظ آوایی یکسان است.یعنی امر گذاشتن می شود«گذار» وامرگزاردن نیز می شود«گزار» ، ولی معنای آنها یکسان نیست.

به کلمات زیر با توجّه به معنای آن دقّت کنید:

قانونگذار، بدعتگذار، بنیانگذار، سرمایه گذار، فروگذار،پایه گذار،

نماز گزار، سپاسگزار، شکر گزار، وامگزار، کار گزار، حج گزار، خراجگزار، خبر گزار، پاسخ گزار، خوابگزار، پیغام گزار، خدمتگزار، حق گزار....

تمایز معنایی میان این دو کاربرد چنان ظریف است که در همه حال امکان اشتباه هست.

برای مثال : به عقیده ی شادروان دکتر معین که در ذیل «کار گذار» و«کار گزار» متذکر شده است.میان این دو ترکیب تفاوت معنایی است : « کار گذار» کسی است که کارها را راه می اندازدودشواری هارااز پیش پا برمی داردوراه راهموار می کند.(کاربر) ؛اما« کارگزار» کسی است که کاری را اجرا می کندوبه اصطلاح امروزه « انجام » می دهد.

یا مثلاًدر مورد«حکم گذار» یعنی واضع حکم وحکمران، امّا« حکم گزار»به معنای اجرا کننده ی حکم»است .در مورد«سنّت گذار» اگرمنظوراز این ترکیب «آورنده ی سنّت ووضع کننده ی سنت » باشد باید با« ذ» نوشته شود ؛ولی اگر مراد«به جا آورنده ی سنّت »با شد مثل ( به جا آوردن نماز مستحبی نافله)بایدبا«ز» نوشته شود.

  منبع: « پیک آموزشی

پيك آذر ماه

شامل دروس مختلف به عنوان فعاليت هاي آخر هفته




منبع:گروه آموزشی پایه ی دوم ابتدایی کاشان

برای دریافت نمونه سؤالات تستی

درس ششم ورزش و نیرو 1 بر روی لینک زیر کلیک کنید


 

دانلود پاورپوینت در س 9 و 10 اجتماعی ششم

پاورپوینت درس نهم ( پیشرفت های علمی مسلمانان )
 





پاورپوینت درس دهم ( عوامل گسترش علوم و فنون در دوره ی اسلامی )


 





منبع:فرزانگان شاهد

آزمون پیشزفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی ششم

http://www.khavaranshop.com/ </p>
<p>خرید پستی از خاوران شاپآزمون پیشزفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی ششم

بااهداسلام خدمت همکاران گرامی

این آزمون دربین مدارس شاهدوچنددبستان دیگه شهرسبزوارونیزبرخی ازدبستان های تربت ونواحی ۴و۵و۷مشهدمقدس برگزارمیشه .

البته سعی شده سوالات بالاترازسطح کتاب نباشه چون هدف فقط مشخص نمودن میزان پیشرفت دانش پاموزان هرپایه هست


ادامه نوشته

نحوه ارزشیابی پایه ششم ابتدایی

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعلام نحوه ارزشیابی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی92-91خبر داد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالامیر عرفی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون آیین نامه ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش، آن دسته از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، که شیوه ارزشیابی آنان در پایه پنجم به صورت ارزشیابی توصیفی بوده است، صرفاً در سال تحصیلی کنونی نیز مطابق این آئین نامه در امتحانات هماهنگ نوبت های خرداد و شهریور به صورت توصیفی ارزشیابی خواهند شد.
عرفی اضافه کرد: آن دسته از دانش آموزانی که در پایه پنجم ابتدایی، امتحانات خود را بر اساس آیین نامه امتحانات، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به صورت کتبی گذرانده اند، امتحانات پایه ششم آنان نیز به صورت هماهنگ منطقه ای برگزار خواهد شد.
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مواد درسی و نوع ارزشیابی دروس پایه ششم ابتدایی تصریح کرد: در این پایه،

 

* قرآن

دارای20 نمره ارزشیابی مستمر و20 نمره آزمون پایانی شفاهی

 

* دینی و اخلاق

دارای20نمره ارزشیابی مستمر و کلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی،

 

 *زبان و ادبیات فارسی

دارای20نمره ارزشیابی مستمر و کلاسی و20 نمره آزمون پایانی شفاهی- کتبی،

 

* مطالعات اجتماعی و آداب زندگی

دارای20 نمره ارزشیابی مستمر و20نمره آزمون پایانی کتبی،

 

* ریاضیات

دارای20 نمره ارزشیابی مستمر وکلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی

 

*علوم تجربی

نیز دارای20 نمره ارزشیابی مستمر وکلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی خواهد بود.

وی تاکید کرد: دروس هنر، سلامت وتربیت بدنی و تفکر و پژوهش به صورت مستمر وکلاسی ارزشیابی و شیوه ارزشیابی درس کار و فناوری متعاقباً اعلام خواهد شد

 

وی با اعلام این که فقط امسال برخی از دانش آموزان بر اساس این دستورالعمل ارزشیابی توصیفی می شوند، بیان کرد: برگزاری امتحانات متفرقه در دوره ابتدایی به استثنای پایه ششم در داخل کشور مجاز نیست و حداقل سن برای ثبت نام دراین امتحانات برای داوطلبان ، 11 سال تمام است.
عرفی خاطر نشان کرد: برای اولین بار این مرکز با همکاری و مشارکت معلمان مجرب و متخصص قصد دارد، بانـک نمونه سئوالات مطلوب و استاندارد این پایه را تهیه و به منظور بهره برداری معلمان به سراسر کشور ارسال کند
.


  فایل ضمیمه

نمونه سوالات درس های هفتم و هشتم و نهم

نمونه سوالات درس های هفتم و هشتم و نهم

کار و فناوری ششم ابتدایی

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید







منبع :   www.maghalehit.blogfa.com

وصیتی زیبا از اینشتین

روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه‌ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می‌گیرد و آدم‌هایی که سخت مشغول زنده‌ها و مرده‌ها هستند از کنارم می‌گذرند.

آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و ......

ادامه نوشته

دانلود جزوه و نمونه سوال علوم ششم

در این مطلب  جزوات و نمونه سوالاتی را که همکار عزیز آقای بابایی از دبستان پسرانه امیرکبیر منطقه 15 تهران زحمت تهیه اش را کشید ه اند را برای استفاده شما عزیزان قرار می دهم....


دانلود جزوه و نمونه سوال علوم ششم

/درس ششم تا هشتم/

 

منبع : دفتر مشق

آزمون عملکردی ریاضی دوم (ساختن اشکال با مثلث)

دانلود آزمون عملکردی ریاضی دوم (ساختن اشکال با مثلث)

دانلود نمونه سوال ریاضی فصل دوم ششم ابتدایی


دانلود نمونه سوالات ریاضی ششم ، نمونه سوال ، دانلود ، دانلود سوالات ، دانلود سوال ، اعشاری ، عددهای اعشاری ، اعداد اعشاری در ششم ابتدایی ، دفتر مشق ، عدد های اعشاری ششم ابتدایی ، دانلود سوال های ریاضی ، دانلود سوالهای ریاضیات ششم دبستان ، نمونه سوالات استاندارد معلمان ابتدائی ،


همکاران محترم جهت دانلود این نمونه سوال اینجا را کلیک کنید...

منبع : وبلاگ دفتر مشق

دانستنی ها و نکته های درس 5 علوم ششم

نکته ها

         دانستنی ها

                      علوم ششم



دانلود دانستنی ها و نکته ها

تصاوير متحرك براي علوم دوم

پيدايش فصل ها در اثر چرخش زمين به دور خورشيد 

پيدايش روز و شب در اثر چرخش زمين به دور خود